تاریخچه چرم در ایران
 
سه شنبه 2 بهمن 1397برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : چاپ پیکی

تاریخچه چرم در ایران

در کشور ایران نوشته‌هایی مربوط به بعد از حملهٔ مغول، از خواجه رشید الدین، بیانگر آن می باشد که تجارت تولید چرم و پوست در ایران دارای رونق زیادی می باشد، این اسناد شاهد شهرت بعضی شهرها نظیر تبریز و شیراز در این دوره می باشد. 

 

پیکی، گروه پیکی، چاپ و تبلیغات پیکی

 

در دوران قاجاریه، مرکز مهم تولید چرم همدان  بود، که معروف به «چرم همدانی» می باشد، که این چرم از پوست گوسفند تهیه می گردید. از جمله کارهایی که امیر کبیر در سال 1267 در لندن به نمایشگاهی ارسال کرد، پوست بوده‌ است. و نیز در این دوران صادرات پوست و چرم، از بیشتر شهرهای ایران به روسیه و عثمانی و هند دارای رونق بی شماری بود. علاوه بر همدان، شهرهایی نظیر تبریز و اصفهان هم در تولید کردن و صادرات چرم سهم قابل توجه ای داشته‌اند. در سال 1308 شمسی نخستین کارخانه چرم سازی ایران در شهر تبریز ساخته شد و بعد از آن در همدان، تهران و اصفهان هم کارخانه‌هایی تأسیس گردید.

 

 

گیلان، گیلان توریست، طبیعت گردی، ساحل

 

 اولین کارخانه ماشینی و مدرن تولید چرم سازی در سال ۱۳۱۱ در شهر همدان به دست اردشیر یگانگی بنیان گذاشته شد.

 

کیف و کفش چرم، کیف و کفش چرم فروشی های رشت

 

برای دانستن تاریخ فعالیت واقعی صنعت چرم سازی در ایران می بایست از تاریخ فعالیت صنعت چرم در همدان آن را محاسبه نمود. از آن پس این صنعت به تدریج در کشور توسعه یافت به گونه‌ای که تعداد کارخانه‌های چرم سازی از یک کارخانه در سال ۱۳۱۱ به ۲۲ کارخانه در سال ۱۳۲۲ افزایش یافت.

 

چرم، پوشاک چرم، پوشاک چرم لاهیجان

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چرم
چرم و چرم سازی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چرم و آدرس peykichap.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: